Ciężarówki,
Tuning, Ciężarówki specjalistyczne,
Forum Ciężarówki, Strona Główna
->
Mercedes
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Wybierz forum
Ważne Informacje dot. Forum
----------------
Regulamin
Trucki i nie tylko...
----------------
Volvo
Daf
Mercedes
Man
Renault
Scania
Iveco
USA Trucks
Tuning ciężarówek
Pojazdy Specjalistyczne
Galeria
Waga ciężka
Autobusy
Informacje z kraju i ze świata
Off-Topic
----------------
Gry z serii Hard Truck
Humor
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Młody
Wysłany: Nie 0:14, 19 Lut 2006
Temat postu: AXOR SILNIKI
Silniki
Optymalne rozwiązanie zespołu napędowego
Do napędu nowych ciągników siodłowych Axor zastosowane zostały, po raz pierwszy na rynku europejskim, rzędowe silniki sześciocylindrowe: OM 457 LA. Silniki te znalazły wcześniej zastosowanie w innych pojazdach użytkowych Mercedes-Benz i były cenione przez klientów ze względu na niskie zużycie paliwa, wysoką moc i niezawodność. Te 12-litrowe silniki Generacji Euro 3 dostępne są w 3 klasach mocy: 260 kW (354 KM), 295 kW (401 KM) i 315 kW (428 KM). Maksymalny moment obrotowy o wartościach pomiędzy 1850 Nm a 2100 Nm (w zależności od silnika) uzyskiwany jest przy 1100 obrotach/ min. W przypadku silnika o mocy 295 kW dostępny jest na zamówienie wariant wymagający tylko czterech punktów ekologicznych w ruchu tranzytowym przez Austrię. Zupełnie nową konstrukcję stanowi hamulec silnikowy "Turbobrake" (dostępny na życzenie). W wyniku uzyskiwanego w silniku przeciwciśnienia, turbosprężarka powoduje zwiększone natężenie przepływu powietrza w silniku, co w praktyce gwarantuje podwojenie mocy hamulca silnikowego. Silnik połączony jest z dziewięciobiegową przekładnią synchronizowaną G 221-9 z pneumatycznie wspomaganym mechanicznym systemem zmiany biegów MPS. Optymalne rozwiązanie zespołu napędowego w połączeniu z wysokimi momentami obrotowymi silnika umożliwia niskie zużycie paliwa. Alternatywnym rozwiązaniem do skrzyni 9-biegowej są skrzynie 16-biegowe z mechanicznym sterowaniem (G 240-16) lub sterowaniem układem TelligentR (G 211-16), które są wyposażone w półbiegi przydatne w ciężkich warunkach eksploatacji pojazdu.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001-2003 phpBB Group
Theme created by
Vjacheslav Trushkin
Regulamin