Ciężarówki,

Tuning, Ciężarówki specjalistyczne,
ZalogujRejestracjaFAQUżytkownicySzukajForum Ciężarówki, Strona Główna

Forum Ciężarówki, Strona Główna -> Mercedes -> Mercedes Actros Mp II 4141 k
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Mercedes Actros Mp II 4141 k
PostWysłany: Sob 22:47, 18 Lut 2006
Dj_Matiz
Administrator

 
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ja mam to wiedziec ?





Actros MP II 4141 K wywrotka trójstronna z zabudową F.X. Meiller:
Czteroosiowy Actros 4141 K należy do ciężarówek o dużej ładowności i mobilności w terenie oraz niskiej spójności podłoża. Swego rodzaju kompromis jest efektem zastosowania napędu tylko na jedną oś kierującą i tylne mosty oraz lekkiej zabudowy marki Meiller. Technicznie niemiecka wywrotka może ważyć nawet 41 ton i wtedy przy ciężarze własnym 15 700 kg (z połową zbiornika paliwa) do koleby wchodzi ok. 25 300 kg ładunku. Z takim obciążeniem bez trudu poruszaliśmy się po terenie znanej z naszych testów kopalni żwiru w Woli Batorskiej pod Krakowem. W rozwiązaniach 8x6 stosuje się napęd na pierwszą lub drugą oś kierującą. Testowa wywrotka otrzymała napęd na pierwszą oś, dzięki czemu uzyskano zwrotność lepszą niż w przypadku drugiej napędzanej. Wybór pierwszej osi jako napędzanej jest również korzystny z punktu widzenia oporów toczenia kół. Wadą jest dodatkowy przegub na wale napędowym i wysoko umieszczona kabina. W zawieszeniu przednich osi Mercedes stosuje układ kompensacji obciążenia utrzymujący równy rozkład ciężaru podczas pokonywania nierówności o głębokości do 100 mm - łożyska i resory powinny dłużej posłużyć.

Actros MP II 4141 K wywrotka trójstronna z zabudową F.X. Meiller

Silnik
typ OM501 LA
elektroniczna regulacja silnika Telligent
pojemność skokowa 11 946 cm3
średnica/skok 130/150 mm
ilość zaworów na cylinder 4 + 1 dekompresyjny
moc 300 kW/408 KM/1800 obr./min
moment obrotowy 2000 Nm/1080 obr./min
hamulec silnikowy zawory dekompresyjne, dławienie wydechu

Skrzynia biegów
typ G 240-16, szesnastobiegowa
rozpiętość przełożeń 11,7 - 0,69
sterowanie Telligent II generacji
Skrzynia rozdzielcza
typ VG2400 3W, dwubiegowa
Przystawka odbioru mocy z wałka za pośrednictwem skrzyni MB
Oś przednia (1, 2)
nośność 7,5 t, 1. (napędzana) - AL 7, 2. - VL 4, resory paraboliczne (układ kompensacyjny pomiędzy 1 i 2 osią)
Oś tylna (3, 4) HL 7, most napędowy
nośność 13 t, resory paraboliczne
przełożenie przekł. gł. i = 5,333
Ogumienie 13 R 22,5 Michelin 154/150 K (XDY, XZY2, XDY, XDY)
Układ hamulcowy dwuobwodowy, Telligent z ABS, hamulce bębnowe na wszystkich osiach, hill-holder (ruszanie pod górę)
Układ kierowniczy LS 8
Akumulatory 2 x 12 V/165 Ah
Kabina krótka typu S
Rozstaw osi 4500 + 1350 mm
Zabudowa F.X. Meiller typ 20N4 - dwa siłowniki (Meiller) z urządzeniem odcinającym wielotłokowej pompy hydraulicznej (Meiller 295/1)
skrzynia 6,00 x 2,30 x 1,00 m
podłoga 6 mm VS 100 (Hardox)
ściany 3 mm QStE 500 (Weldox)
objętość ok. 13,8 m3
waga ok. 3780 kg

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Mercedes Actros Mp II 4141 k
PostWysłany: Pon 15:55, 15 Sty 2007
Gość

 





Dj_Matiz napisał:
Actros MP II 4141 K wywrotka trójstronna z zabudową F.X. Meiller:
Czteroosiowy Actros 4141 K należy do ciężarówek o dużej ładowności i mobilności w terenie oraz niskiej spójności podłoża. Swego rodzaju kompromis jest efektem zastosowania napędu tylko na jedną oś kierującą i tylne mosty oraz lekkiej zabudowy marki Meiller. Technicznie niemiecka wywrotka może ważyć nawet 41 ton i wtedy przy ciężarze własnym 15 700 kg (z połową zbiornika paliwa) do koleby wchodzi ok. 25 300 kg ładunku. Z takim obciążeniem bez trudu poruszaliśmy się po terenie znanej z naszych testów kopalni żwiru w Woli Batorskiej pod Krakowem. W rozwiązaniach 8x6 stosuje się napęd na pierwszą lub drugą oś kierującą. Testowa wywrotka otrzymała napęd na pierwszą oś, dzięki czemu uzyskano zwrotność lepszą niż w przypadku drugiej napędzanej. Wybór pierwszej osi jako napędzanej jest również korzystny z punktu widzenia oporów toczenia kół. Wadą jest dodatkowy przegub na wale napędowym i wysoko umieszczona kabina. W zawieszeniu przednich osi Mercedes stosuje układ kompensacji obciążenia utrzymujący równy rozkład ciężaru podczas pokonywania nierówności o głębokości do 100 mm - łożyska i resory powinny dłużej posłużyć.

Actros MP II 4141 K wywrotka trójstronna z zabudową F.X. Meiller

Silnik
typ OM501 LA
elektroniczna regulacja silnika Telligent
pojemność skokowa 11 946 cm3
średnica/skok 130/150 mm
ilość zaworów na cylinder 4 + 1 dekompresyjny
moc 300 kW/408 KM/1800 obr./min
moment obrotowy 2000 Nm/1080 obr./min
hamulec silnikowy zawory dekompresyjne, dławienie wydechu

Skrzynia biegów
typ G 240-16, szesnastobiegowa
rozpiętość przełożeń 11,7 - 0,69
sterowanie Telligent II generacji
Skrzynia rozdzielcza
typ VG2400 3W, dwubiegowa
Przystawka odbioru mocy z wałka za pośrednictwem skrzyni MB
Oś przednia (1, 2)
nośność 7,5 t, 1. (napędzana) - AL 7, 2. - VL 4, resory paraboliczne (układ kompensacyjny pomiędzy 1 i 2 osią)
Oś tylna (3, 4) HL 7, most napędowy
nośność 13 t, resory paraboliczne
przełożenie przekł. gł. i = 5,333
Ogumienie 13 R 22,5 Michelin 154/150 K (XDY, XZY2, XDY, XDY)
Układ hamulcowy dwuobwodowy, Telligent z ABS, hamulce bębnowe na wszystkich osiach, hill-holder (ruszanie pod górę)
Układ kierowniczy LS 8
Akumulatory 2 x 12 V/165 Ah
Kabina krótka typu S
Rozstaw osi 4500 + 1350 mm
Zabudowa F.X. Meiller typ 20N4 - dwa siłowniki (Meiller) z urządzeniem odcinającym wielotłokowej pompy hydraulicznej (Meiller 295/1)
skrzynia 6,00 x 2,30 x 1,00 m
podłoga 6 mm VS 100 (Hardox)
ściany 3 mm QStE 500 (Weldox)
objętość ok. 13,8 m3
waga ok. 3780 kg

[link widoczny dla zalogowanych]




kolego jak byś mógł mi jeszcze napisać wszystkie przełożenie i wykres podać to bym był bardzo wdzięczny i z góry dzięki Very Happy Cool
Mercedes Actros Mp II 4141 k
Forum Ciężarówki, Strona Główna -> Mercedes
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin