Ciężarówki,

Tuning, Ciężarówki specjalistyczne,

Forum Ciężarówki, Strona Główna -> Mercedes -> AXOR INNOWACJE
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
AXOR INNOWACJE
PostWysłany: Nie 0:17, 19 Lut 2006
Młody
SpoX Ziomuś

 
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stargard Szczeciński





Innowacje

Bezpieczeństwo czynne pojazdu

Koncepcja podwozia została opracowana pod kątem specyficznych zastosowań, co w połączeniu z dostępnym programem wyposażenia sprawia, że ciągnik siodłowy Mercedes-Benz Axor jest pojazdem o niepowtarzalnie niskiej masie własnej (w swoim segmencie). Hamulce tarczowe obu osi i opcjonalnie stosowany system hamulcowy Telligent zapewniają najwyższy stopień aktywnego bezpieczeństwa. Częstotliwość przeglądów wynosząca 80 000 km lub 120 000 km, w połączeniu z systemem serwisowym TelligentR zapewniają minimalizację kosztów przeglądów i napraw oraz wysoką ekonomiczność użytkowania pojazdu. Nowy seryjny tylny most typ HL6 z przekładnią hipoidalną i pojedynczym przełożeniem jest wykonany z tłoczonych profili stalowych, a następnie spawany. Nośność tego mostu wynosi 13 t i jest on lżejszy od analogicznego mostu odlewanego z żeliwa o 90 kg. Jest on seryjnie, pneumatycznie zawieszony na 4 poduszkach pneumatycznych sterowanych układem TelligentR. Posiada on pilota w kabinie kierowcy do sterowania położeniem ramy i umożliwiającym bezproblemowe podczepianie naczep. Oś HL6 może posiadać dwa przełożenia tylnego mostu: i = 3,077 lub opcjonalne przełożenie i = 2,846. Alternatywnym rozwiązaniem dla ciężkich zadań transportowych jest sprawdzony tylny most typ HL7 wykonany jako odlew żeliwny z podwójnym przełożeniem-w główce mostu i w zwolnicach planetarnych. Wówczas w pojeździe jako seryjna występuje mechanicznie sterowana skrzynia biegów G 240-16 z seryjnym przełożeniem tylnego mostu i = 4,571. Rolę nośnika osprzętu oraz przejmowania obciążeń od zawieszenia pojazdu spełnia wytrzymała rama pojazdu Axor, która jest przejęta z "większego brata"-Actrosa. Jest wykonana z wysokowytrzymałej stali E500TM w postaci profili "C", które są nitowane lub skręcane ze sobą. W zależności od ogumienia i zastosowanego siodła, Axor może pracować ze standardową naczepą lub naczepą Midiliner o wysokości podsiodłowej 1100 mm. Rama posiada fabrycznie sieć otworów na całej długości wykonanych co 50 mm do ułatwienia montażu osprzętu i dodatkowych zabudów, jak: kompresory, zbiorniki olejowe, itd. Nie ma więc konieczności wiercenia żadnych otworów i nie narusza się fabrycznej powłoki antykorozyjnej. Rama jest wykonywana z rozstawami osi 3600 i 3900 mm. Elementem seryjnego zawieszenia pneumatycznego tylnej osi jest stabilizatoro-wahacz, który łączy w sobie funkcję stabilizatora i drążka reakcyjnego obniżając masę pojazdu o około 75 kg w stosunku do rozwiązań tradycyjnych. Rama dzięki układowi sterowania zawieszeniem TelligentR może być uniesiona o 200 mm i obniżona o 90 mm w stosunku do położenia ramy do jazdy. Axor jest seryjnie wyposażony w 2-obwodowy pneumatyczny układ hamulcowy o podwyższonym ciśnieniu roboczym do 10 bar. Zamontowane na obu osiach wentylowane hamulce tarczowe odznaczają się wysoką skutecznością hamowania, odpornością termiczną, małą masą, dobrym dozowaniem momentu hamowania na kołach, automatyczną korektą luzu klocek-tarcza, łatwą wymianą klocków hamulcowych. Seryjny układ ABS zabezpiecza koła pojazdu przed zablokowaniem w czasie hamowania, co podnosi bezpieczeństwo czynne pojazdu. Seryjny hamulec silnikowy pojazdu wyposażony jest w klapę dławiącą w układzie wydechowym oraz zawór dekompresyjny, uruchamiane 2-stopniową dźwignią umieszczoną przy kolumnie kierownicy. Jako opcja jest dostępny układ hamulcowy TelligentR sterujący elektronicznie hamulcami pojazdu zawierający układy: ABS i ASR. Skraca on drogę hamowania, co ma szczególne znaczenie przy awaryjnym hamowaniu, dąży on do wymiany klocków obu osi w jednym momencie, uwzględnia moment hamowania hamulców naczepy oraz informuje na bieżąco o stopniu zużycia okładzin hamulcowych. Podczas hamowania dołączany jest zwalniacz silnikowy, który zabezpiecza okładziny klocków przed uszkodzeniem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
AXOR INNOWACJE
Forum Ciężarówki, Strona Główna -> Mercedes
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin