Młody |
SpoX Ziomuś |
|
|
Dołączył: 18 Lut 2006 |
Posty: 136 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Stargard Szczeciński |
|
|
 |
 |
 |
|
Silniki pojazdów Atego
Oszczędne, dynamiczne, lekkie
Do napędu pojazdów Atego stosuje się silniki 4 i 6-cylindrowe typoszeregu 900 wyposażone w turbodoładowanie i chłodzenie powietrza doładowanego. Standardowo spełniają one normę emisji spalin Euro 3. Elektroniczne sterowanie silnika wraz z wtryskiem wysokociśnieniowym za pośrednictwem układu PLD (pojedyncze pompy wtryskowe, przewody wysokiego ciśnienia, wtryskiwacze 6-otworkowe) powodują uzyskanie bardzo niskiego zużycia paliwa. Maksymalny moment obrotowy jest oferowany już przy obrotach 1.200 obr./min. W normalnych warunkach uzyskiwana jest dzięki temu możliwość jazdy nie wymagającej częstej zmiany biegów oraz osiągane są dobre rezultaty jeśli chodzi ruszanie z miejsca i przyspieszanie. Specjalna konstrukcja chłodnicy silnika i intercoolera umożliwia wykonanie w kabinie bardzo niskiego tunelu silnikowego i nieskrępowane przejście między fotelami. Zalety silników Atego są liczne:. Zastosowanie techniki 3-zaworowej, wysokociśnieniowy wtrysk bezpośredni do komory spalania, elektroniczne sterowanie wtryskiem zmniejsza do minimum zużycie paliwa przez silnik. . Interwały obsługowe zależne od rzeczywistych obciążeń silnika umożliwiają przebiegi do 120.000 km . Wysoki moment obrotowy 1300 Nm dla szerokiego zakresu obrotów . Silniki dostępne w wersji Euro 3 . Maksymalna moc hamulca silnikowego do 150 kW |
|