Młody |
SpoX Ziomuś |
|
|
Dołączył: 18 Lut 2006 |
Posty: 136 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Stargard Szczeciński |
|
|
 |
 |
 |
|
Atego - zwrotny, niezawodny, ekonomiczny
Klasy pojazdu Atego
Pojazd klasy lekkiej o nazwie własnej Atego produkowany przez koncern DaimlerChrysler od roku 1998 obejmuje zakres dopuszczalnej masy od 6,5 do 16 t. Jest on przeznaczony do wykonywania zadań transportowych w transporcie dystrybucyjnym i średniodystansowym. Obejmuje on 25 podstawowych typów, 6 klas mocy i 4 typy kabin. Istotnymi kryteriami konstrukcji pojazdu są osiągniecie przez niego przebiegu między wymianami oleju do 100.000 km w ruchu dalekobieżnym lub 60.000 km w ruchu międzymiastowym. W pojeździe tym jest natychmiast zauważalna ergonomia pracy kierowcy jak rozwiązanie łatwego wejścia i wyjścia z kabiny, wygodne przejście między fotelami kierowcy i pasażera, łatwy dostęp do elementów sterowania pojazdem, duża przestrzeń w kabinie kierowcy, duża ilość schowków w kabinie. Te czynniki w połączeniu z licznymi elementami bezpieczeństwa jak seryjny ABS, hamulce tarczowe osi, tylna i boczne belki przeciwwjazdowe, kabina spełniająca wymagania normy ECE R 29, poduszka powietrzna kierowcy oraz niskimi kosztami użytkowania czynią pojazd Atego bardzo atrakcyjnym, który sprzedano w Polsce w ilości ponad 1500 egzemplarzy. Po wprowadzeniu na rynek pojazdu Atego do 15 t koncern DaimlerChrysler od września 1998 roku rozpoczął sprzedaż 2 i 3-osiowych pojazdów Atego ciężkie o dopuszczalnej masie całkowitej 18 t, 25 t, 26 t. Jest on przeznaczony do wykonywania zadań transportowych w transporcie dystrybucyjnym i na średnich dystansach w transporcie krajowym. Docelowymi branżami dla pojazdu Atego od 18 t są branża komunalna, paliwowa, rynek dystrybucji towarów oraz sektor budowlany. Przy konstrukcji tego pojazdu orientowano się na takie wymagania rynku jak maksymalna nośność podwozia, wysoka niezawodność i ekonomika transportu, podwyższenie aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa. Wykorzystanie sprawdzonego podwozia oraz zastosowanie systemu serwisowania i diagnozy Telligent umożliwiły wydłużenie przebiegów międzyobsługowych nawet do 120.000 km i uzależnienie ich od rzeczywistych obciążeń działających na pojazd. |
|