Dj_Matiz |
Administrator |
|
|
Dołączył: 18 Lut 2006 |
Posty: 51 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: ja mam to wiedziec ? |
|
|
 |
 |
 |
|
Daf-y serii 65, 75 i 85 to samochody, które zdążyły już wpisać się w europejski transport drogowy. Aktualnie wytwarzane modele rodziny CF (Compact Force) obejmują trzy serie pojazdów o masach całkowitych od 19 ton. Najmniejszy model 65 to przede wszystkim tradycyjne podwozia 4x2 do zabudowy, dostępne w całej gamie rozstawów osi. Na uwagę zasługuje ich duża nośność - około 13 ton - stanowiąca niemal 70 proc. masy całkowitej! To bardzo duża zaleta dystrybucyjnej ciężarówki. Seria 75 obejmuje już oprócz 4x2 także różne podwozia 6x2 do zastosowań specjalistycznych (cysterny, śmieciarki itp.) oraz 6x4 (m.in. budowlane). "Siedemdziesiątkipiątki" to również ciągniki siodłowe do zestawów przewożących ładunki objętościowe. Najcięższe 85 występują głównie jako ciągniki siodłowe, choć nie brak innych drogowych wersji 4x2 i 6x2 typu podwozie do zabudowy. Terenem ich działania jest lokalny i krajowy transport ciężki, choć bez wątpienia nadają się także do przewozów dalekodystansowych. Inne zastosowania 85CF to place budów i kopalni oraz specjalizowane przewozy kontenerowe, głównie na wzmocnionych podwoziach 6x4 i 8x4.
W sumie seria CF do 10 różnych konfiguracji podwozi, w tym także z osiami wleczonymi i kierowanymi w samochodach 6x2 i 8x2. Wszystkie wersje CF łączą wspólne cechy: szeroka i wygodna kabina dostępna zarówno w wersji dziennej, jak i sypialnej, a w modelu 85 także sypialnej podwyższonej Space Cab. Dochodzi do tego ogromna liczba wersji napędu, konfiguracji osi, wielkości i mocy silników, mas całkowitych i zastosowań, wyposażenia dodatkowego i opcjonalnego. Wszystkie modele i wersje korzystają z tarczowych, sterowanych elektronicznie hamulców (EBS). Opcje to układ zapobiegający poślizgowi kół przy przyspieszaniu (ASR) oraz hamowaniu silnikiem (SMR). Dostępny jest też hamulec silnikowy DEB czy przystawka odbioru mocy. W zależności od potrzeb można wybrać podwozia standardowe albo wzmocnione podwyższone, z resorami parabolicznymi lub miechami powietrznymi.
Wszystkie jednostki napędowe to sześciocylindrowe rzędowe turbodiesle z intercoolerem, czterema zaworami na cylinder i elektronicznie sterowanym wtryskiem paliwa. Najmniejszy w rodzinie 65CF posiada silnik CE-C 5,9 l; występuje w mocach 185 KM, 220 KM i 250 KM. Kojarzony jest ze skrzyniami 6- i 9-biegowymi. 9,2-litrowy motor PE-C modelu 75CF wzorowany jest konstrukcyjnie na silniku 12,6 l z XF-a, charakteryzuje się 24-zaworową głowicą, odpowiednią elastycznością, typową dla Daf-ów cichą pracą i niskim zużyciem paliwa. Dostępny jest w wersjach: 250 KM, 310 KM, 360 KM ze skrzyniami 8-, 9- i 16-biegowymi, w tym także ze zautomatyzowaną skrzynką AS-Tronic. DAF 85CF korzysta z jednostki modelu 95XF XE-C (340 KM, 380 KM, 430 KM i 483 KM).
Auta serii CF to prawdziwie kompaktowe ciężarówki, spełniające najprzeróżniejsze wymagania użytkowników. Będą przydatne w transporcie dystrybucyjnym, lokalnym, na liniach średniodalekich i w transporcie międzynarodowym. Istnieją wersje budowlane, leśne, specjalne. CF to ciężarówki do wszystkiego.
[/img] |
|